لينکستان سايتهاي ايراني

 

مقالات لينکستان
فرهنگ و هنر
 
 

سودمندی ویتامین B برای كاهش چاقی

پنجشنبه 6 خرداد 1389  

محققان اعلام كردند، با افزودن مقادیری ماده نیاسین به مواد غذایی می توان به جلوگیری از چاق شدن افراد كمك كرد.
دانشمندان موسسه علوم پایه پزشكی در دانشگاه دالیان چین اعلام كردند: وجود ماده نیاسین در غذاهای غنی شده كه یكی از انواع ویتامین "بی" است، خطر ابتلا به چاقی را كاهش می دهد.

این دانشمندان در تحقیقات خود دریافتند؛ مصرف این نوع غذاها، مقاومت در برابر انسولین را افزایش می دهد و در واقع روند پدیده استرس اكسیداتیو را كنترل می كند و به نوعی اشتها را كاهش می دهد.

براساس یافته های این محققان که نتایج آن در شماره اخیر نشریه بیماری های گوارشی منتشر شده است؛ مصرف این ماده غذایی مناسب، ‌به مرور کاهش یافته است و به خصوص در کودکان و نوجوانان، این کاهش مصرف بیشتر مشاهده می شود.

محققان می گویند برای غنی سازی محصولات غذایی آماده، می توان از ماده نیاسین استفاده کرد.   

< بازگشت >

 
 

عکس روز

 


New Page 1

 

 

 

 

 

 

 

تمامي حقوق سايت حاضر محفوظ و متعلق به لينكستان ميباشد.
Copyright © 2003-2010 Linkestan.com, All rights reserved

 " استفاده از مطالب، فقط با ذکر نام و لينک کامل سايت مجاز است"

آدرس پستي: تهران - صندوق پستي 566/14515